2007-06-26

Tjuvarnas Snabba Viktoria

Under midsommarledigheten läste jag Jens Lapidus, Snabba Cash... Måste säga att han fått till det bra... Karaktärerna i boken känns verkliga och språket växlar mellan Rinkebysvenska, vanlig svenska och byråkratsvenska... Lapidus detaljerade beskrivningar av Stureplanklubbarnas insida, brattsens fester och bordellen i Hallonbergen känns verkliga... På det hela mycket intressant, spännande och underhållande... Väntar med spänning på nästa bok.

d
Jag har också läst Jonas Bonniers, Till Viktoria, En vindlande resa om kärlek, pengar och ett bortadopterat barn... Bonnier kastar sig mellan tid och rum och det hela blir lite svårt att överblicka tycker jag... Slutet är dock gott, förlåter en del ;-)
d
Igår började jag på Jan Guillous, Tjuvarnas marknad som enligt många skall ha påminnande drag av Snabba Cash... tror att det skall vara lite mer samhällskritiskt och lite mer satir, vi får se...
d
JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Hello Saferide - Get Sick Soon

No comments: