2007-08-12

Way Out West


g

g

j

k

j
Lite bilder och spridda tankar...
f
Jag är för gammal för festival (påminn mig om det nästa gång jag vill gå)... Inser att jag är för bekväm och kanske också lite för mycket av en audiofil... Men när man inte ens hör vilken låt favoritbandet spelar känns upplevelsen inte så speciell...
j
Jesse Hughes från Eagles of Death Metal var trots att han tappat rösten väldigt mycket rock´n roll...
f
Boredoms var högt, galet och rätt så fascinerande...
f
Moneybrother blir bara bättre och bättre... trevligt mellansnack klarar han också av...
l
Manu Chao var kul dom första två låtarna... sedan låter det lite för lika enligt min smak...
l
Primal Scream var sömnigt... Jag har så svårt för "brittpop"... snark...
k
Hello Saferide hade jag sett fram emot... Annika Norlin verkar vara en trevlig prick i de intervjuer jag sett med henne... På scen verkade hon lite nonchalant och ointresserad... kanske var lite nervös... Maia Hirasawa var glad i alla fall...
f
Koop... svängigt och trevligt, men varför dessa eländiga klänningar???
k
Hellacopters gick på rutin och tomgång... har sett bättre med dom förrut...
h
Jag tycker om The Hives musik... men den dryga jargongen kan jag vara utan... Supersyster menar att dom har småstadskomplex... Kan mycket väl vara så...
g
Erykah Badu lät publiken vänta ett tag innan hon seglade in på scen... snortajt band och bitvis väldigt bra... dock lite för mycket "'Your Highness-stuk" för min smak...
f
The Ark... Been there... done that... inget nytt under solen...
f
Regina Spektor... finurlig och bra, men klent ljud för en så stor scen... skulle nog funkat bättre i en liten rökig lokal...
d
Devendra Banhart svängde på rätt bra... får lyssna in mig lite mer...
g
Juliette and the Licks... Energi, vilja, utstrålning och röda spandexbrallor... några låtar med bra "stomp"... ljudet var dock dåligt... köpte skivan för en bättre ljudbild... Gillar dock Juliette Lewis förmåga att agera ut sina rockstjärnedrömmar...
f
Kanye West... inte min kopp te, men ja supersyster jag förstår att han är stor och duktig ;-)
k
Teddybears... En kringresande fest... mycket bomtschi-bomtschi och dunkelidunk för pengarna... blir dock lite fjantigt med basist och gitarrist som enbart är posörer ;-)
f
Franke... Snark...
f
Bra festivalområde... Bra planering... kanske lite nitiska med säkerheten... inga paraplyer och inga kapsyler...
d
Dyr och dålig mat... Hur svårt kan det vara att göra god och nyttig snabbmat? Det måste inte alltid vara hamburgare och korv...
h
Regnet... vad är det frågan om.?. skurar hela tiden... tur att jag hade med min poncho...
k
Man blir väldigt trött i fötterna efter att ha stått still i 20 timmar :-)
f
JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Juliette & the Licks - Bullshit King

3 comments:

Anonymous said...

vill se mer bilder!

Tbird said...

Ge mig din mailadress och ditt namn så mailar jag rubbet...

Anonymous said...

Mitt skrivbord är fortfarande helblankt. Skulle behöva något att lägga ut på skärmen. En bild från Kenny West skulle passa som ett smäck. Schysta bilder för övrigt!

Pease out and I'm out (west)