2006-08-03

Svenssonliv

Jag tycker om SVTs dokumentärer, det är väldigt ofta hög kvalité. Idag visas filmen; Mer än bara en Svensson på SVT1. Eftersom jag själv är gift, har två barn (en pojke och en flicka), villa, vit Volvokombi och snart hund känner jag mig manad att titta även denna gång ;-)

Vad är ett riktigt Svenssonliv? Det frågar sig Beata Konar i inledningen till sin film om barndomsvännen Lotta. Lotta har i vuxen ålder valt att skaffa hus, hund, barn och man på landsbygden i Storvik, utanför Gävle.

Ett liv som verkar väldigt annorlunda i jämförelse med filmarens eget liv i Stockholms innerstad. Lotta lever ett riktigt Svenssonliv tycker Beata, men hur lever egentligen en riktig Svensson? Hon bestämmer sig för att filma Lottas vardag för att tar reda på vad den innehåller, och det visar sig att Svenssonlivet är något som inte är alldeles lätt att definiera.


Sändningstider: SVT1 Torsdag 3 aug 2006 kl 22.00 och SVT2 Lördag 5 aug 2006 kl 16.35

JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: The Darkness - Stuck In A Rut

1 comment:

Anonymous said...

Var det någon mer än jag som tyckte maken var extremt lik Staffan i Staffan och Bengt :-)