2007-02-16

Lägesrapport

Bloggar inte lika frekvent just nu, annat som tar tid... detta har hänt sen sist...
k
Jag har sagt upp mig... tolv år på samma ställe... en epok är slut... börjar mitt nya jobb den 1 Mars, fram tills dess är jag ledig... känns märkligt...
j
Jag har haft inbrott i bilen... alla låsen förstörda... ingen stöldförsäkring = ingen ersättning... nu har jag köpt två rattlås till bilarna samt ett baseballträ att ha i hallen... kom igen punks, make my day!
l
Jag har investerat i nya datorhögtalare med tillhörande baslåda, äntligen lite tryck...
lj
I dagarna tre har jag jobbat i skogen tillsammans med min far... kroppsarbete är trevligt... den ultimata blandningen skulle vara att få sitta på kontor och pyssla typ tre dagar i veckan och kroppsarbeta ute två... idag har vi sågat motorsåg och kört traktor med släp... farsan är en guru på att backa i uppförsbacke... imorgon står det vedklyvning på schemat...
j
JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Tussle - Warning

3 comments:

Kenneth Grönwall said...

Alright, fy fan så kul! Säkert jäkligt givande och intressant jobb kan jag tro. Hoppas du kommer trivas.
Jajemen kontoret är litet men börjar bli riktigt trevligt och fint här nu.
Har påbörjat en annonskampanj för ett stort företag inom båtmotorbranschen så känns kul annars lite annat smått och gott.

Ha det bra!

Tbird said...

Ja, jag tror det blir en spännande resa... blir roligt att jobba med en "produkt" man kan relatera till lite själv... Lycka till med båtmotorerna... :-)

/T

Anonymous said...

åh nej vad tråkigt med inbrottet! Vad man blir trött på sånt...

Jag sitter i Beit hanina utanför jerusalem och försöker skriva ihop en artikel som Bilda beställt till sin tidning kolon. Är väldigt tagen av alla orättvisor jag sett här och längtar hem till den svenska normaliteten. Men tänker samtidigt på alla människor här som inte kan komma undan. Sorgligt är det.