2007-02-11

Fotokurs

Igår var jag på fotokurs... riktigt roligt var det. Vi fick öva på olika ljussättningstekniker och jag fick också chans att lära mig mer om min nyinköpta kamera, samt hur formatet RAW fungerar.
Modellen hette Kajsa... fotoläraren hade Fjällrävenskjorta och "safaribyxor" med massa fickor på sidorna... deltagarlistan var sannerligen varierad... Den ivrigt pratande och plåtande "Chalmersnörden" som kunde alla (och då menar jag alla) funktioner på sin kamera var med... likaså "stekarn" med 50000-kronorskameran och Bingo Rimér-ambitioner... vi hade också ett gäng entusiastiska pensionärer, som vanligtvis endast fotograferade sniglar och småfågel... kort sagt, it was all gooood ;-)
h
Här kommer några komprimerade smakprov...

h
h

h

h

h
JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Min son Erik som spelar elgitarr med rejält mycket dist.

2 comments:

Anonymous said...

Tjusiga bilder! Härligt med blandade grupper, det är en av mina favoritgrejer med att läsa på universitet. När jag läste engelska var vi en småbarnsmamma med examen från kvinnohögskolan, en familjefar från Alingsås som jobbade på Luna verktygslager, en stekarsnubbe i 30-årsåldern och så två käcka frikyrkotjejer (jag och Ida). :)

du kan absolut slagga här den där torsdagen, men jag rekommenderar att du ringer och påminner Mankan en dag innan eller så.

För övrigt tycker jag du ska beställa den där boxningsboken ajg läste från biblioteket, du verkar vara inne i en riktigt slukarperiod, och jag är säker på att du skulle gilla den. "knockout - tjejer som boxas" av Leah hager Cohen.

frid!

Tbird said...

Ja, kul med lite blandat folk, alltid lär man sig något nytt ;-)

Jag ringer Mankan... Funderar på att ta tåget in...

Skall kolla in boxningsboken, just nu håller jag på med Spelet av Neil Strauss....