2007-05-18

Finkulturell på filmfronten



Nu har jag varit lite finkulturell på filmfronten igen... Denna vecka har jag sett:

-- Little Miss Sunshine (mycket bra, Toni Collette är ett säkert kort, gillar metaforen när alla skall med bussen, riktigt snygg affisch också, :-)
--Farväl Falkenberg (sisådär tycker jag, drömsk och poetisk, visst, men kanske lite för mycket...)
-- I Heart Huckabees (tack supersyrran för tipset, härligt skruvad, man undrar lite vad regissören gick på för knark under inspelningen)
-- Shortbus (ja, vad skall man säga, dekadens på hög nivå...)

Jag avslutade veckan med att förstöra mina intryck från detta kulturella pärlband av kvalité... Streetfighter - The Ultimate battle, starring Jean Claude Van Damme, vad säger ni om det? WHOPAA...

JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Loretta Lynn - Trouble On The Line

No comments: