2007-04-29

Free Jimmy

Det här verkar ju lite spännande...
l
Free Jimmy är något så ovanligt som en norsk, animerad och garanterat barnförbjuden film. Det är en burlesk, vulgär och satirisk actionkomedi om fyra trötta typer, tre gangsters, fem veganer och en miljon skäl till att befria en nerdrogad cirkuselefant. Filmen blev snabbt kultförklarad när den släpptes i hemmalandet Norge; den har haft 200 000 biobesökare och sålt 100 000 DVD. Nu exporteras succén till andra länder.

Kolla trailer här...
l
JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Eagles of Death Metal - I Like to Move In the Night

2 comments:

rigg said...

Tack för filmtipset, den *måste* jag se! ;)

Fredrik Pallin said...

Hej,

jag jobbar för film2home som har släppt denna film på nätet samtidigt som biopremiären (första gången detta sker i Sverige, se mer på http://www.film2home.se/se/press/)

Jag har ett par gratiskoder för den som vill testa tjänsten och se filmen via nätet (eller koppla datorn till TV:n...).

Maila mig via fredrik@mahir.se så skickar jag över en kod.

mvh
Fredrik