2007-04-15

Kamelens nya

Jag är med i en bokcirkel, Kamelen kallad, och nästa bok vi ska läsa är Jens Lapidus hårdkokta skildring av den svenska undre världen, Snabba Cash.

Från förlagets hemsida: "Snabba cash är en spänningsroman för 2000-talet, en skildring av samhällets mörka sida där känslokalla psykopater som saknar spärrar styr. Med ett rättframt språk och imponerande berättardriv skildrar Jens Lapidus brottets obönhörliga logik mitt ibland oss. Det är en bild av Sverige som anas i medierna, men som vi inte riktigt vill kännas vid."

4 comments:

Anonymous said...

Kul, har själv planer på att läsa denna...

/T-bird

Anonymous said...

Jag misstänkte nästan det. :) Om du väntar några veckor kan du låna mitt ex.

Sitter hemma och försöker jobba på rapporten, deadlline närmar sig med stormsteg. I eftermiddag åker jag till Örebor, ska vara med på en kurs (Hållbar utvekling & Globalisering) på mån-tis och passar kanske på att besöka lite släkt.

Stora kramar till familjen!

Anonymous said...

vad bra, lånar gärna, köper ni varsitt ex. varje gång eller hur funkar Kamelupplägget?

Hälsa Örebroarna

/Tbird

Anonymous said...

örebro är helt ok. jag ska träffa mormor och morfar imorgon tillsammans med tommy.

I kamelen har vi som regel att den bok man läser ska vara utgiven i pocket så att det inte blir för dyrt att köpa. Och, ja, jag tror att alla köper sitt ex.