2006-05-02

Hej då Orvar

Orvar Säfströms sista "Filmkrönikan", med undantag för en specialsändning från Cannesfestivalen, sänds nästa torsdag. Vid nypremiären i höst blir det ett helt nytt program och utan Orvars karakteristiska polisonger.

Sveriges Television har bestämt sig för att göra om "Filmkrönikan" från grunden, och i och med att jag blivit så starkt förknippad med programmet blir det naturligt med en ny programledare, säger Orvar Säfström. - Beslutet är ömsesidigt. Jag hade inte stannat kvar om jag blivit tillfrågad.

Orvar Säfström säger att han inte bestämt sig för vad han ska göra framöver. - Det har redan rasat in erbjudanden och förmodligen fortsätter jag med tv. Men under sommaren ska jag skriva klart min första bok, en filmbok för gymnasiet. Den ska komma ut nästa år. Inte heller vet han vad som kommer att hända med "Filmkrönikan". - Redan när jag tog över tänkte jag att programmet måste bli annorlunda eftersom världen ser annorlunda ut.

Källa: SVD

JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Green Day - She´s a Rebel

No comments: