2006-05-22

Jag visar gärna lite av mitt skinn

Nu börjar till och med miljö- och djuraktivisterna anta narcissistiska drag, lite genomskinligt eller?! Fantastiskt att en del orkar ;-) Jag tycker dock att en trädkramare skall ha fleecetröja, toppluva och kånken-säck... så det så...

Drottningens vakters mössor väcker stor uppståndelse i England. Svenska Lady Sara Rönneke protesterade på söndagen tillsammans med ett hundratal PETA-anhängare mot mössorna. Endast iförda björnmasker visade de sitt missnöje mitt i centrala London.

- Jag visar gärna lite av mitt skinn om det hjälper björnarna att få behålla sina, säger svenskan i ett pressmeddelande.

Mössorna görs av skinn från svartbjörn. Enligt PETA kan det krävas en hel björn för en enda mössa och när honorna skjuts till döds lämnas ofta deras ungar att svälta ihjäl. Flera politiker har också reagerat på skinnmössorna och vill byta ut pälsen mot syntetmaterial. PETA står för People for the Ethical Treatment of Animal.

Källa: Expressen



JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Johnny Cash - Ring Of Fire

No comments: