2007-01-31

Kvällsläsning

Nu har jag kommit igång med min kvällsläsning. Jag har i rask takt "plöjt":


Vid hägerns skarpa skri (Lian Hearn), Spännande från början till slut, lite mörkare än de tre första.

Fans, en bok om besatthet (Fredrik Strage), Njaee, förstår inte riktigt "Fredrik Strage-hajpen", det här var inget märkvärdigt...

Mossvikenfruar : Chansen (Emma Hamberg), Vet att det är en "tjejbok" :-) men var tvungen att läsa, gillar Emma, boken var ok, lite för osannolikt sagoslut kanske...

Den som vässar vargars tänder (Carina Rydberg), Läste aldrig ut denna, orkar inte läsa om sjuka, störda människor, tycker jag får min dagliga dos ändå genom TV och tidningar...

Fågelbovägen 32 (Sara Kadefors), Håller på med denna nu, verkar lovande, Kadefors skriver väldigt bra, missar aldrig hennes krönikor i GP.

JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Roffe Wikström - Lyckan kommer, lyckan går

2 comments:

Anonymous said...

Köpte du Strage-boken? Jag har velat läsa den länge, tycker det verkar som ett så roligt koncept att fokusera på fansen istället för på stjärnan, men du gillade inte?

Har alltid gillat Sara Kadefors - och så är hon ju göteborrgare också! ;) Tell me what you think!

Själv läser jag "KnockOut - om tjejer som boxas" nu, du skulle gilla den, tror jag. Handlar inte bara om boxning, utan också om aggresivitet och könsroller. Rekommenderas!

Tbird said...

Jag lånade Fans på biblioteket. Kändes lite som gammal skåpmat, jag hade hört det mesta från andra källor... texten var lite osamhängande och ryckig, kändes väldigt "gjort" för att vara så hajpad...

Är i mitten av Fågelbovägen 32, än så länge bra, Kadefors lyfter fram vardagsproblemen och dubbelmoralen på ett bra sätt... kan kanske bli lite tjatig, än har det inte hänt så mycket... vi får se....

Får kolla in boxningsboken... Ikväll blir det dock boxning i praktiken :-)

peace
/T