2007-01-03

Sagan om klanen Otori

Jag läste Lian Hearns tre böcker (Över näktergalens golv, På en kudde av gräs, Under lysande måne) om klanen Otori i mellandagarna. Trilogin är helt klart spännande läsning, skriven på ett språk som är vackert utan att vara komplicerat. De viktigaste ingredienserna finns också med: Passionerad kärlek, religiösa spörsmål, grymhet, intriger, övernaturliga krafter, vänskap, död, saknad, etik och den ständiga längtan efter fred i världen.


JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Bob Dylan - Thunder On The Mountain

1 comment:

Anonymous said...

Jag sökte bara på några bilder och såg din blogg, jag har själv blivit helt fängslad av bäckerna och det har blivit nästan det enda jag kan tänka på. Språket är så övernaturligt vackert att jag bara behövde läsa en mening så var jag fast i världen av Otori krigare. Alla borde läsa dom här böckerna för det är en sån upplevelse som man kommer ihåg för resten av livet