2006-10-03

Sony Ericsson byter identitet



I dagarna introducerar Sony Ericsson en ny varumärkesidentitet där ordet »jag« följs av företagslogotypen och en mening som uttrycker den tänkta konsumentens känsla inför varan.

Eller som Sony Ericsson själva uttrycker saken: »Vi talar inte om för folk vad de ska tänka om Sony Ericsson, vi reflekterar vad de tänker.«

Ihop med de nya copy-raderna levereras ett nytt färgprogram liksom ny typografi åt Sony Ericsson. Typografin bygger på typsnittet American Typewriter och färgskalan är tänkt att bryta av mot konkurrenternas mer diskreta färgsättning. Den nya identiteten har tagits fram av varumärkesbyrån Wolff Olins. Bytet sker lagom till Sony Ericssons femårsjubileum.

www.wolffolins.com
www.sonyericsson.com

Källa: Cap & Design

JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Paul Burch - When I'm in love

1 comment:

Anonymous said...

bra start