2006-11-17

Hysteriskt lyckliga kändismammor



Fundering 1

Tidningen Mama har utsett författaren Emma Hamberg till "Årets Mama" 2006. Grattis till Emma, hon verkar bra tycker jag. Det jag vänder mig emot när jag kikar på bilderna från tillställningen är att barnen endast ser ut som accessoarer, ett schysst tillbehör till outfiten liksom... Har barnen tagit över efter Chihuahua-trenden måntro?

Fundering 2

Varför måste alla kändismammor se så hysteriskt lyckliga ut i media? Det är precis som om deras kall i livet är att visa alla utbrända stackare att det faktiskt går att kombinera karriär och familjeliv. I verkligheten vet ju du och jag att detta är en utopi ;-)

Fundering 3

Varför skall alla kändisungar ha så skitviktiga, speciella namn? Får man inte vara med i "Stureplansmaffian" om ens barn inte heter något i stil med; Tristan, Lancelot, Nårni, Saga, Lennox, Sion, Mio eller Texas? Hmm... Hur kul är det förresten att heta Texas när man är 55 bast?

JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: Nisse Hellberg - Ännu En Doft Från Den Fina Världen

No comments: