2006-11-09

Let´s go disco dancing

Nu har jag varit på konferans i den kungliga huvudstaden. På kvällen var det disco. Efter några glas rödvin blev det en trevlig prestigelös tillställning. Under tre svettiga timmar lyckades en helt galen DJ mixa ihop allt möjligt och omöjligt. Vad sägs t.ex. om en övergång från Ebba Grön - 800° (förklaring till en undrande utländsk kollega: Well its like Sex Pistol, but on Swedish you know..?..) till Lou Vega - Mambo N°5, för att efter detta fortsätta med The Offspring - Pretty Fly (For A White Guy)... Senaste gången jag dansade disco var i 6:an. Idag har jag träningsvärk i vaderna... VI ÄGDE DOCK DANSGOLVET...

JUST NU LYSSNAR JAG PÅ: The Band - Don´t Do It

2 comments:

Anonymous said...

har mycket svårt att se detta framför mig...men glad för din skull, alla behöver vi dansa loss ordentligt då och då.:)

Själv sitter jag och funderar på hur jag bäst kan fixa ihop en snygg cv som jag kan skicka ut till allt möjligt löst folk (=arbetsmarknaden). Några tips?

kram!
A

Tbird said...

Ja, det skulle sannerligen ha filmats för eftervärlden... :-)

Vi får ta en sittning angående CV-biten. Jag har ju filat några år på mitt, kanske kan ge dig några tips...

Peace
/T